uppsalahelg

2008-09-15@08:57:55
Jajamen, var i Uppsala i helgen hos min kära kusin och hennes karl. Skulle ta bussen hemifrån ner till stationen och ta nästa buss till Uppsala därifrån. Men smart-jag glömde bort att det var lördag och att bussarna inte går som vanligt då. Så jag fick lov att ringa en jävla taxi för att åka ner till stationen ist. Fast det är väl bara att vänja sig, det kommer ju bli vardag för mig när jag blir rik och berömd som Therese så smart sa. Det tror jag med. Hon kom iaf och mötte mig nere på stan och vi gick runt i lite affärer och jag hittade en massa fint på affärer som vi inte har här hemma. Kuligt! Dessutom vare kulturnatta eller något där så det var full fart på stan med massa aktiviteter och uppvisningar. Sen på kvällen hyrde vi film och mös. Och på söndagen åkte jag hem igen. Fast första bussen jag gick på fick jag gå av igen för jag hade inte cash, bara kort. Smart. Så då vare bara att vänta en timme på nästa buss. Så jag gick till stationen och satte mig där och väntade. Då kommer det en taxi med lite folk som kliver ut och jag tycker jag känner igen en av dom. Då äre Monica som kommer och ska med samma buss som jag ska. Ha, värsta coolt. Oj, jag skriver helt mongo nu märker jag. Men iaf, det var en trevlig helg! Idag ska jag försöka bli frisk (även fast det känns helt hopplöst) och sen bege mig till jobbet efter fem lediga dagar. Hoppas det är nån snäll själ som ska åt samma håll som jag när vi stängt för jag tycker det är så otäckt att åka buss. Eller det är själva gåendet till och från buss som är otäckt. Men kommer det någon våldtäktsman så nyser jag bara på honom. Det borde räcka. Japp. Buh-bye.

Ps. Kräftskivan i fredags var minst sagt rolig. Har man en full Maria så behövs inte så mkt annat som underhållning ;-)



 

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0