SÄG KOMMER DU IHÅG?

2009-04-08@09:16:11


När jag var som bäst igång med att rensa i förråden igår hittade jag det här. Och jag visste på en gång att det inte bara var en vanlig låda, utan the Låda. Ni kanske inte kan tro det, men det fanns en tid då mitt liv bestod till den största delen av en viss man och hans musik, lite överdrivet mkt. När jag öppnade lådan var det som att gå in i en värld som jag nästan glömt bort. Där fanns alla minnen av den tiden. Hundratals tidningsurklipp (jag köpte bla båda kvällstidningarna varje dag efter att det varit konsert), fotografier, alla mina biljetter till GT25-turnén, ett kvitto från Halmstadsmuseumet och hotellet vi bott på när jag hade övertalat mamma och Kenneth att ta med mig och Anki till Halmstad för det var en GT-utställning. Bilder från när vi då snokat oss reda på var han bodde och även åkt dit och hoppat allt vi hade för att tjuvglutta över den höga muren och Anki dessutom tappade sin piercing i gruset utanför hans hus, haha. Tillochmed visselpipan vi haft på konserter för att vissla med i Här kommer alla känslorna låg däri. Jag hade en sån svaghet för de helfåniga, men totalt genialiska och romantiska texterna. "fån telefon, ingen svarar, du gömmer dig bakom blå mascara. kanske har du åkt på semester med nån gammal blåsorkester?", "de våta nätter som du tröstade mig, de torra nätter som jag törstade dig" eller varför inte "jag skickar komplimanger, och mintchokladkartonger, och en och annan biggarå, men du spelar svår att nå". Haha. Hans röst, hans appearance, allt. I loved it!
   Men det var faktiskt inte bara en tillfällig villkorslös (dock också olycklig) förälskelse. Nej, den sitter i än.
 

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

I remember!

2009-04-08 @ 10:12:16
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: kajsa

Men åh shit jag bara rös när jag läste =) vilken härlig låda!

2009-04-09 @ 10:23:30
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0