SUNSHINE

2009-08-07@10:04:01


Åh, vad jag tvättar för fulla muggar nu! Och städar. Och byter sängkläder. Och dammtorkar. Och äter havregrynsgröt med mango och hallon. Duktiga jag! Igår kväll köpte jag med pizza och drog till mormor. Gud, så lycklig hon blev, för så lite. Jag tvingade med henne ut på hennes balkong som hon aldrig använder. Vi käkade pizzan och jag bjöd tillbaka cigaretterna som hon bjussade på förra veckan. Hon berättade om gamla minnen och om när de flyttade runt i hela Sverige eftersom morfar jobbade som stins. Från Karlstad, ner till Blekinge och upp till Falun, innan de slog sig ner på riktigt här i Västerås. Hon skrattade så hjärtligt åt alla roliga historier hon berättade. Som om hon upplevde dem igen. Och jag med för jag älskar att lyssna på när hon berättar. I love my granny. Nu måste jag ner och hämta tvätt igen. Hoppas torkskåpet fungerat den här gången!
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

Åh vad söt!! :)

2009-08-07 @ 18:58:31
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com
Postat av: Elin

Åh, Margit! :)

Du får gärna hälsa så jättegott från mig när du träffar henne nästa gång!

Jag hoppas att allt är bra med dig!

Kram<3

2009-08-09 @ 12:31:01
URL: http://holgersson.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0