i wish i could let go

2009-02-05@13:04:15
Idag är jag lite low. Vet inte riktigt varför. Kanske för att jag jobbat de senaste sex dagarna? Det tar musten ur mig litegrann. För att det inte ska vara så jobbigt (som det konstigt nog är) så försöker jag tänka att jobbet inte är mitt liv, bara en liten del av det. Bara något jag gör för att tjäna pengar osv. Det fungerar sådär. Jag vet ju lite varför det känns sådär iofs, men så tänker jag att blir det verkligen bättre med ett annat jobb? De flesta är ju 9-5-jobb, men jag vet inte om jag passar för det. Jag tror inte att det är för att jag är lat, för det tycker jag inte att jag är. Men jag behöver så mycket tid för mig själv hela tiden, för att hänga med i de rätta tankarna och för att hitta motivation till det mesta som händer. Förra veckan var jag som en helt annan person de tre dagar jag var ledig, men nu efter helgen är jag i princip tillbaka på ruta ett. Det stör mig, men jag försöker ruska av mig de jobbiga tankarna och tänka positivt hela tiden. Så wish me luck.

Nu har jag precis öppnat ett berg av post som legat och samlat damm i flera veckor. Det är så tråkigt, för antingen är det bara en massa bankpapper eller försäkringsgrejor, som jag ändå inte förstår, och som Kenneth måste kolla på och förklara, eller så är det post till Kenneth. Fast det är ju iofs bara bra för då är det inte tråkig post till mig, hah! Som grädde på moset drog jag en papercut på tummen med ett kuvert från Nordea, så nu måste jag snart gå och sätta på lite plåster.

Hoppas en dos mangothé och en promenad kan rycka lite liv i den här dagen. Vad ska ni andra hitta på för kul?
 

Kommentarer
Postat av: bajskajsa

2009-02-05 @ 18:28:55
URL: http://k-bjo
Postat av: bajskajsa

Men gud kvinna! Säg upp dig! Du plågas ju! Är jobbet verkligen värt det? Du behöver något nytt, något som för dig framåt. Det tror jag i alla fall :) Ja, jag slutar fyra. Sen är det bara att rulla in ;) Vi får höras innan å planera massa! Puss älsklingen

2009-02-05 @ 18:32:07
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0