E-tunahelg

2009-01-26@11:59:07
 
Hej hopp! Vilken superhelg det har varit. Efter jobbet i fredags tog jag bilen och drog iväg mot E-tuna. Helt otroligt så hittade jag rätt utan att åka fel en endaste gång. När jag plingade på hörde jag en irriterad Leopold muttra innanför dörren. Och när han öppnar ändras hans mulna ansiktsutryck till ett stort gapskratt och jag får en bamsekram. Inger hade inte berättat att jag skulle komma utan sagt att det säkert var en sån där försäljare. Vi käkade lite älg och snicksnackade sent in på småtimmarna. Och på lördagen vaknade jag 11 (?) och var helt utsövd. Jag kan inte minnas sista gången jag vaknade så sent. Men man sover så himla bra nere i deras svala källare. Leopold hade åkt till Gesala för att jaga älg, så jag och Inger käkade längsta och godaste frukosten ever. Sen åkte vi till E-tuna konstmuseum, handlade mat till kvällen och åkte hem och åt skiiiitgod mat, as usual. Sen glodde vi på Eyes Wide Shut med Tom Cruise och Nicole Kidman, men den totalsög. Sen tog vi sovmorgon på söndagen också, käkade fruktsallad, drog iväg till Tuna Park, jag asfyndade träningskläder, och sen gick vi på bio och såg Mammut. Fyfan, den var riktigt riktigt bra. Eller, bra på ett sånt sätt att man verkligen tänker till. Men jag tvivlar på att jag vill se den igen, den var för jobbig. Så där som Lilja 4-ever och alla Moodyssons andra filmer. Sen läste vi lite skvallertidningar och lekte med katterna innan vi gick och la oss och imorse åkte jag hem igen. Inger hade lagt en chokladkaka i min sko som jag höll på att trampa sönder när jag skulle ta på mig den. Hon är så bäst! Ser det bästa i allting och gör en så peppad till livet, på något mystiskt vis.

Idag ska det promeneras och jobbas. Sen ska jag nog försöka hinna med lite clean up här i lägenheten och försöka smälta att efter ikväll är jag ledig i tre dagar UTAN att ha någonting planerat. Hallelujah!
 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad härligt att höra =) vi får höras jag är ledig imorn å på onsdag. fett najs ;)

2009-01-26 @ 17:22:26
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0