SWEET HARMONY

2009-05-28@22:37:15
 
Hej. Sitter och dricker lite kvällsthé och myser. Röd Sommarlycka heter théet. Passar väl rätt så bra. Försökte nyss knepa ihop ett snitsigt 50-årskalas-grattis-rim, men det gick inge vidare. Rimmen hittar inte fram idag. Och så lyssnar jag på Luka med Suzanne Vega. Har lyssnat på den i flera flera dagar men inte förräns nu fattar jag vad den handlar om. My name is Luka, I live on the second floor. I live upstairs from you. Yes, I think you've seen me before. If you hear something late at night, some kind of trouble or some kind of fight, just don't ask me what it was. I think it''s because I'm clumsy I try not to talk to loud. Maybe it's because I'm crazy I try not to act to proud. I think I'm OK, walked into the door again. Well, if you ask that's what I'll say, it's not your business anyway. Guess I'd like to be alone with nothing broken, nothing thrown. Just don't ask me how I am. They only hit until you cry. After that you don't ask why. You just don't argue anymore. Hu, jag får kalla kårar. Och ändå vill jag lyssna mer mer för tillslut känner man för henne så mkt att det inte går att sluta.
 
 
Idag har jag fikat med Beccisen, mkt givande möte. Vilda diskussioner, jobbiga erkännanden och ventilation av oroligheter. Plus en hel del härliga skratt. Inte ens haglet som öste ner kunde störa oss. Vi fick dessutom besök av en gammal bekant (?) som ville vara mer än en gammal bekant. Men vi skötte det fint. Sen hade jag lurat med mig Kajsa till Hökåsen eftersom jag i princip slagit vad med M&M att jag VISST DET kunde laga mat. Så vi slängde ihop lite kyckling, nån gottig sås och lite överkokt färskpasta, och jädrar vad gott det smakade. Det behöver helt enkelt inte vara svårare än så!

Nu ikväll ska jag äntligen börja läsa, efter en hel del tjat, Om jag kunde drömma. Den boken som Twilight är baserad på. Tveksamt om jag kommer bli lika frälst som vissa andra, men man ska aldrig säga aldrig. Jag och Joanna lekte ju vampyrer i lågstadiet så det kanske inte blir något helt främmande!

Lite mer spännande saker som hänt på sistone:
 

Marre tyckte det var tråkigt att ställa colaburken som man brukar,


jag har fått blombud,


och äntligen hittat mitt borttappade lego-hänge!
 
Godnatt!
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

Åh jag älskar den låten!! Den är bäst i världen, börjar typ tjura närman lyssnar ordentligt, men den är väldigt bra. :) HIHIHI!

2009-05-29 @ 19:00:08
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com
Postat av: Marre

woohoo haru börjat läsa nu?:D

2009-05-30 @ 16:45:29

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0