HEADS OFF!

2010-03-11@09:34:19
Igår var det alltså min födelsedag. Och jag satt hemma med förkylning och pluggade 7 timmar i sträck, med en enda paus för lunch. Eller OK, jag var ut några svängar på balkongen också för att insupa lite solsken och nikotin. Men jag var inte alls bitter för jag visste vad som väntade.

Efter fyra kom K förbi en sväng med lila tulpaner och en inslagen toastmaskin. Jag blev överlycklig. Nu kan jag gå toast-crazy när jag vill. Fem av fem toasters för det alltså! Sen bar det ner på stan vid åttasnåret för att möta Rebecca och hämta ut biobiljetterna till Alice in Wonderland. Då hade sötnöten ordnat så att både A-K och Sandy joinade oss på en fika innan filmen började. Jag fick blommor och min älsklingströja, som jag sitter i nu. Det är verkligen något speciellt med den här tröjan. Ja, verkligen.

Filmen var bra. Extraordinär, som Becca sa. Jag älskade den röda drottningen (jag menar, kolla bara vilken dunderskalle) och skulle verkligen inte tacka nej till att byta med Alice för nån dag eller två. Wonderland vore ett ställe att upptäcka, for sure.

Nu bär det snart av till lasarettet en snabbis, sen ska jag till skolan. Vi måste verkligen bli klara med vår affärsidé, vision och mission. Det verkar vara svårare än jag någonsin kunnat ana.




Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0