GLAMOPHONIC, ELECTRONIC, D-D-DISCO BABY

2010-10-16@13:11:49
Okeeeeej, sjukt bra vecka!

Ytterligare fem otroligt givande dagar på kanske världens bästa praktik med kanske världens bästa arbetskamrater. Möten, pressträffar och "på-riktiga" arbetsuppgifter som ger mig SÅ mkt och jag får verkligen vara delaktig i allt! Och dom som jobbar där är så mysiga! Alla på sitt egna lilla sätt. Min handledare som är übersnäll, scenmästaren Pelle Pulver som är typ roligast i Eskilstuna med ett skratt som gör att om man mot förmodan inte skrattar med honom skrattar åt honom, lilla Totte som egentligen är pensionär (han hotar tydligen varje år med att det ska bli sista året) och som springer runt och fixar med allt bara för att han tycker att det är så roligt, Kenneth som alltid retas med allt och alla och som förra veckan fick höra ryktet att jag hade bakat muffins och därmed beställde en ordentlig omgång chokladmuffins till nästa veckas torsdagsmöte och sen inte att förglömma alla andra snälla människor som sitter borta på teatern. Och:

Tisdag: smulkväll hemma hos Sandy. Tanken var att vi skulle kolla på fotbollen, men vi snackade i princip bort hela matchen. Och mygod vad jag hade mycket att catcha up på! Malin har köpt en ny mobil i smyg för hennes päron (hon vågade inte ens svara när hennes mamma ringde utifall det skulle höras), Becca har fått ett par trosor med tryckta med namnet Johan på och Sandra ska hooka med Brolle JR i helgen, bara som några exempel.

Onsdag: DH-kväll hos Marre (utan bajsande katt).

Torsdag: mys-Skype-dejt med min lilla parisienne Kajsa.

Fredag: pimpa-skolan-fest och en massa pyssel med alla nya inköp. Jag var dessvärre inte så mycket till hjälp, utan satt mest och snackade skit med loverboy Henric. Han är verkligen en gullig kille, den där Henric. Han har t. o. m. sjungit en egenskriven låt till mig och en annan person som jag tyvärr inte kan nämna vid namn (inte ens vårt interna smeknamn eftersom det skulle vara på tok för obvious och eftersom jag försöker att inte kränka folk i den här bloggen avstår jag). Sen åkte jag och hämtade upp Anna-Karin och tillhörande hund för lite take-away-mat och filmhyrning. Men inte förrän flera timmar senare var vi hemma igen på grund av några oväntade hinder på vägen (lite för krånglig fickparkering och lite för långa omvägar för att slippa stöta in i ex-pojkvänner bland annat). Men väl hemma mös vi till det rejält. Fille somnade flera gånger och jag bara en, men det spelade tydligen ingen roll för det var ändå mig Matte blev sur på.

Lördag: Har precis veta att Emma Bästa Damm ska med på kvällens festligheter! Det kan inte bli så mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: JF

Åh, vad kul det låter! Blir alldeles sugen själv på att få plugga något roligt och ha praktik! :P ;) Saknar dig, pöss !

2010-10-16 @ 20:47:53
Postat av: Anki

Haha:) fan va rolig du är!

2010-10-18 @ 14:36:08

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0