”so, what do two girls like you make for a living?” ”oh, you know. just hanging around, sliding around. borrowing money.”

2011-12-30@14:33:19


I förrgår åt jag middag med Marre. Den godaste spanska tapasen jag någonsin ätit. Och den var svensk. Vi pratade om jobb, ångest och dåliga filmer. Jag skrattade så jag rös ända in i märgen. Sen gick jag till Cirkus och mötte upp Sandra, Cissi, Jaja, Emma och en till jättetrevlig tjej som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, men jag minns att hon var ekonom på ProAros. Vi träffade Olle Waller, en brädsnickare och en ingenjörspimp och drack skumpa tills vi nästan bubblade över. Efter det hade vi en sån där underbar spontanutgång som man bara kan ha när den är spontan. Osminkad och i en trasig flanellskjorta. På vägen hem frågade jag taxichauffören om han var gift. Det var han, lyckligt gift till och med, sedan 20 år tillbaka. Jag undrade hur han kunde veta att han gifte sig med rätt person och han svarade på halvdan svenska att det bara vet man. Att när man träffar rätt person, då vet man. Sen satt vi tysta i några minuter. Jag funderade på hans ord och tänkte att det var så himla fint sagt. När jag klev ur bilen log han och sa: ”Oroa dig inte. Det kommer hända dig med.” Väl hemma satte jag mig på sängen, lyssnade på The Animals och skrev ner fina ord och tankar i mitt anteckningsblock. Sen somnade jag in helt varm i kroppen. Inte bara av alkoholen, men av glädje.

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Vi ska ut du och jag! Torsdag eller lördag. Du väljer! KYSS maj luuufff <3<3

2012-01-03 @ 11:32:06
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0