TIO BLIR ELVA

2011-01-02@11:10:24
Första nyårsaftonen ever som jag spenderat ensam, själv, solo. Blev tvungen att hoppa nyårs-/födelsedagskalaset hos David och befann mig istället liggandes hemma med endast en het febertermometer som sällskap. Trodde verkligen att jag skulle känna mig ynkligt sorglig och deppa in det nya året i min ensamhet. Men så blev faktiskt inte fallet. Visst är det trevligt att fira i goda vänners lag som alltid annars, men jag insåg att man även kan få ett gott slut med sig själv.

Så jag satt i min soffa och gick igenom mitt 2010 lite granna. Och många olika saker ploppade opp i min skalle. Massor av roliga minnen. Alla fester och resor. Barcelona och Paris, Lady Gaga och Peace and Love. Tiden i skolan - från überlyckan över att ha kommit in, genom alla lektioner och föreläsningar, till den underbara tiden på praktiken och var vi är nu med inte ens ett år kvar. Alla nya intressanta bekantskaper och stärkandet av redan befintliga. Förälskelser. Alla roliga stunder med mina arbetskamrater. Hur jag trivts i min lägenhet och hur jag gjort den till min egen. Sen finns det självklart saker som hänt som jag önskat kunde ha resulterat i eller slutat på andra sätt. Så är det ju alltid. Men det ord som ändå symboliserat det gångna året mest för mig måste vara utveckling. Kunskapsmässigt men också personligt. Det har varit jävligt mycket mörker, men jag har tagit mig igenom det mesta av det och det är jag så förbannat stolt över mig själv för. Och det nya året kommer precis som alla år tidigare bjuda på mycket läskigt och ovisst, men jag känner mig faktiskt jävligt redo och jag tänker göra allt för att se på saker som utmaningar istället för faror!

Okej, så nu välkomnar vi 2011! Några nyårslöften är det inte snack om (de finns bara till för att man ska må dåligt av att bryta dom?), men lite riktlinjer kan ju inte skada. Så för mina vänners skull ska jag i alla fall försöka att 1. Passa tider bättre & 2. Chilla med kontrollfreakandet (och kalendern, jag LOVAR!). Och för mig själv - fortsätta unna mig det jag vill ha, fast skippa det dåliga samvetet. ;-)

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det låter ju hur bra som helst! Tror jag ska köra en sån nästa nyår;) KRAM min fina Vicks! Å krya på dig!

2011-01-03 @ 00:46:37

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0