just a day or two

2011-10-22@02:45:25


Eftersom det har sugit i vintarmen hela dagen lång och eftersom jag inte kände för att sova efter stängning har vi kört en liten mini-aw här hemma - jag, ritpennan och Fleetwood Mac. Hann dock inte köpa något snaskgott så jag fick lov att moffa ett par dussin gamla pepparkakor istället. Nu sitter jag och funderar lite på år, tider och årstider. Hur konstigt det är att vi gärna vill dela upp allt i vår, sommar, höst och vinter när våra liv egentligen består av perioder som inte har ett dugg att göra med vilken dag datumet säger oss att det är. Vi kan ju känna oss underbart uppvärmda under vintern och totalt frostbitna mitt i sommaren. Och när vi tänker på alla våra år ser vi ju till exempel inte en vår eller höst, utan en tid som stod för något speciellt eller som hade en viss betydelse eller känsla. Men det kanske är lättare att göra så. För våra egna årstider kan ju vara lite läskigare att fundera på. Dom har ju oförutsägbara slutdatum och vi vet aldrig vilken årstid som kommer ta över efter den vi befinner oss i just nu.


Kommentarer
Postat av: Emma Damm Drawings

vackra du ♥

2011-10-22 @ 09:46:50
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Zandy

Ord!

2011-10-22 @ 11:44:18

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0