a little bit of love

2012-01-04@11:59:04




















Glömde visa er vilken mysig jul jag hade. Tog bilen till mitt andra hem i E-tuna på torsdagen och sov kvar till fredagen. Lekte med katterna, öpnnade paket, åt kardemummapeppisar och mös. Inger rimmade och jag åkte på att bygga ihop det nya änglaspelet. Det visade sig vara knepigare och ta längre tid än väntat, men skam den som ger sig! På fredagen och lördagen hängde jag hemma hos Kenta K. Vi åt så mycket god julmat och godis att vi knappt kunde röra oss, kollade på film och spelade Bingolotto i samklang klagandes över hur mycket bättre det var förr. ”På Lokets tid var det svängiga dansband, roligare vinster och man kunde vinna på lotten istället för att vara tvungen att ringa in till en hutlös kostnad för att ens vara med och tävla. Nej, fy fan. Aldrig mer.” Så låter det varje år. Men likt förbannat sitter vi där igen året därpå med varsin lott. Jag och Kenneth i ett nötskal typ. Och det är en av grejerna jag gillar så mycket med honom. Han tycker också om att sitta och klaga på saker och ting bara för klagandets skull, så när jag är med honom får jag ur mig all överdriven cynicism och pessimism som jag håller tillbaka när jag är med alla mina optimistkompisar, och han likaså. En win-win-situation med andra ord. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sabina

MEN VA, katter som faktiskt sover på ställena som är ämnade för dem? Aldrig sett förr xD coolt ju! Mina katter sover överallt förutom där.

2012-01-05 @ 09:19:37
URL: http://sabinabakar.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0