no more nightmares

2012-09-19@13:11:17


Min fina fina dreamcatcher jag köpte på marknaden i Torshälla. Efteråt frågade jag tjejen som hade tillverkat och sålde dem om historien bakom och då fick jag veta att det var Gammelmor Spindel, som hade varit så bekymrad över alla barn som drömde mardrömmar att hon bestämde sig för att råda bot på detta. Så hon gick till pilträdet och bad om en av dess grenar, sen gick hon vidare till örnen och tiggde till sig några fjädrar. Hon böjde pilgrenen till en cirkel som skulle omsluta jordens alla människor och runt grenen spann hon ett nät av visdom som skulle fånga upp alla mardrömmar. Efteråt bad hon Fader Sol att bränna alla de elaka drömmar som fastnade i nätet, så när solstrålarna träffade dem förvandlades de till dagg och rann sakta ner längs fjädrarna, tillbaka till marken. Hur gulligt? Nu ska jag ju inte ha den ute på balkongen eftersom jag mestadels sover inomhus, men jag ville bara visa er hur extra fin den är när den fladdrar i vinden. :-)
 

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0