LITE HELG

2015-08-25@14:29:18
I fredags hängde jag och min vän Maria på Löga Beach. Vi kom fram till att det var ca fyra år sedan sist.
 
Vi kom på rätt så snabbt varför vi inte varit där på länge när vi kom ihåg att medelåldern här ligger på ca 17 år (eller vilken ålder det nu är när man hänger i stora gäng, spelar hög musik och sparkar fotbollar hej vilt? Fy, haha).
 
Men vi var glada ändå. Vi spelade kort och åt en massa gott. Jag åt en skaldjurssallad bland annat. Bytte ut den ständiga pastan mot bulgur för att leva lite on the edge! Gott faktiskt.
 
Plus en egenihopplockad fruktblandning (nom nom nom nom).
 
Sedan toppade jag det med en GLASS! Hurra, vad gott det är med daimglass med tuttifruttikulor på! Min absoluta favorit.
 
Marre i sin superfina gröna playsuit.
 
På kvällen cyklade jag och S till Svedjevägen för att fira Martina och Andreas som fyllt år. S tog med sin specialbeställda magnumflaska med Mulderbosch som var dubbelt (!) så stor som en vanlig vinflaska. Men den gick åt, hehe.
 
Jag fick mysa med deras nyfödda lilla Joline, som typ är världens snällaste lilla bebis. Hon säger i princip inte ett knyst utan äter, sover, chillar och myser mest omkring. Supersöt är hon också. Åh, jag har verkligen börjat tycka om små bebisar mer och mer! Hehe.
 
I söndags kväll återupptog vi en kvällslyx som vi varit dåliga på under semestern – charkbuffén! Som jag saknat den. Men den blir perfekt att återuppta nu emot hösten. Vi körde några gamla favoriter – Morcon Iberico Belotta, vildsvinssalami, Parma Slega och Blå kornblomster – plus att vi provade en ny hårdost som hette Appenzeller. Den var snarlik vår favorit Gruyère, men lite billigare och i princip lika superdupergod!
 
Nu sitter jag hemma och mumsar på rester av min karls fantastiska lasagne. Ikväll blir det jobb till halv nio, sen måste jag skynda mig hem eftersom vi får sällskap av Johanna och Tomas till Malmö-Celtic. Haha. Jag kan väl inte direkt säga att jag bryr mig särskilt mycket om matchen, snarare om det trevliga sällskapet, men innerst inne vet man ju hur det brukar kunna bli när Sverige-tävlar-i-vad-som-helst-nerverna sätter igång. :D Puss puss!

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0