BREAKING NEWS

2015-12-18@10:56:33
 
Det här är Benji, min gamla dödskallekompis som förr bodde med mig i mitt vardagsrum, men som nu på något vänster blivit bortsållad och nerplockad i förrådet. Jag antar att min kille inte gillar kranium lika mycket som jag gör, hehe. 
 
Hörrni. Jag har två roliga saker att berätta. För er som känner mig väl är detta old news, men för vissa har jag tydligen glömt bort att nämna antingen den ena eller den andra av ovanstående informationer. Så jag tänkte att jag klämmer in allt här på en gång så att vi inte missar något. :D
 
1) Vi har skrivit på för en ny lägenhet i Slottsträdgården (Stallhagen) som blir klar 2017! Det blir en härlig trea med inglasad balkong i kvällssol. Jag längtar ihjäl mig och vill helst börja inreda den NU NU NU, men vi får hålla oss lite i skinnet. Det är ju som sagt ungefär 1,5 år kvar innan vi ens får flytta in. Så allt har sin tid. Dessutom kommer jag ha fullt upp ett tag nu framöver så det är nog bara bra att vi får vänta lite med detta projekt. Det leder mig osökt in på nästa nyhet.
 
2) Jag har fått jobb som EKONOM! Siv på Ettan avslutar sin tjänst som ekonomiansvarig i slutet av december och jag tar över hennes arbete då (med vissa modifikationer för vad som är rimligt att hinna med eftersom jag planerar att gå klart min utbildning som jag tar examen ifrån i juni). Det vill säga: det kommer bli en hektisk men helvetiskt spännande och rolig vår. Upplärningen har pågått i ungefär en vecka och jag är supertagg och livrädd på samma gång. Det är ett enormt ansvar, mycket nytt att lära sig och tight med tid, men jag tror det kommer lösa sig till något mycket bra i slutändan. Det är i alla fall min tro, mitt hopp och min inställning. :) Jag är SÅ redo för lite utmaningar och just nu kan jag inte tänka mig ett roligare jobb eller en bättre arbetsplats (har ju i princip haft ICA Ettan som mitt andra hem sedan 2006, hehe, och trivts som fisken i vattnet hela tiden). Så med det ser jag grymt mycket fram emot det kommande året. En grymt bra känsla, det! 
 
Idag lyxade jag med en liten sovmorgon. Känner mig rätt trött i kropp och huvud efter all ny inlärning och information. Ibland behöver det bara få sjunka in lite för sig själv tror jag, utan att att man ständigt pepprar in mer. Idag har vi dessutom en laboration i skolan som jag måste delta vid så det blir ett uppehåll från jobbet på tre dagar. Jag tror det kan vara rätt så bra. Då kan jag plugga i helgen och sen är jag jobbfärsk i huvudet igen på måndag. 
 
Nu ska jag äta upp mina julskinkemackor och röja upp lite i lägenheten. Sedan bär det av mot skolan. Hoppas alla får en fin fredag och helg. Det tänker jag ha. Puss! 

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0