ETT SVART HÅL AV SKRÄCK, SORG OCH FÖRLORAD TRO PÅ MÄNSKLIGHETEN

2015-11-17@13:02:41
Veckans naglar. Såhär fint målade jag dem i lördags när jag behövde fokusera på något trixigt ett tag (för att inte låta min kropp och själ sjunka ner HELT i det svarta hål av skräck, sorg och förlorad tro på mänskligheten som man kanske aldrig mer kan ta sig upp ifrån?).
 
Helgen har således gått lite i mörkrets tecken. Det hela har känts väldigt påtagligt. Två av terrorattackerna skedde där jag och Kajsa vistades dagligen för ett par år sedan. Skräcken och paniken hos de drabbade och deras anhöriga – jag kan inte ens tänka så långt utan att gå sönder inombords. Och detta pågår hela tiden, världen över. Det är en helvetisk värld vi skapat oss själva. Människorna som ska vara de smartaste levande varelserna på jorden – don't think so.
 
Hela söndagen fick jag dock spendera tillsammans med min kille och vi fick umgås, kramas och bara mysa omkring. Det stärkte mig verkligen mentalt. Den här dagen ska jag försöka hålla lugn. Jag har nämligen dragit på mig en sån där dryg dunderförkylning. Tack och lov är det bättre idag än igår. Igår dunkade hela kroppen. Ändå jobbade jag 12-22 på Ettan. Egentligen borde jag nog ha varit hemma och kurerat mig, men det var jag alldeles för snål och rastlös för, hehe. Nu ska jag ta en kaffe och plugga ett par timmar tills S kommer hem från jobbet. Då drar vi och hämtar min bil på verkstaden, sen ska vi på inspirationsföreläsning med Mikael Melto på skolan. Han ska berätta om hur man når sina drömmar och hur man har kul på vägen – det låter ju helt fantastiskt?! Efter det ska jag återigen till min mysterapeut för att sedan åka hem, göra kväll och vila i soffan med min godispåse, tror jag allt. En inte helt fel dag och kväll, eller hur? Kram och ta hand om er! Puss.

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0