LITE LATELY #1

2015-12-02@10:17:00
Här om sistens var jag och min karl ut och åt middag på Nom. Jag hade bara ätit lunch där innan och blev grymt imponerad – maten var verkligen fantastisk. Jag åt flankstek och S tog entrecoten. Den enda nackdelen var att man inte fick byta tillbehör till köttet utan extra kostnad plus att de skulle ha 35 kr för lite bea. Sniket när maten redan är så dyr i sig! 
 
Till förrätt åt vi pilgrimsmusslor med pilgrimsmusselmousse på en bädd av romansallad med sprinklad knaprig chorizo uppepå plus kantareller med Västerbottencrème, löjrom och kavring. Mon dieu så gott det var. / Här om natten hade S ont i nacken så vi bestämde oss för att sova en hel natt utan kuddar (funkar alltid för mig). Detta kom jag in till efter att jag hade varit inne på toan och borstat tänderna. HAHAHAHA. Sätter gråten i halsen bara jag tänker på vilken liten mask han ser ut som i den stora platta sängen!
 
I fredags var vi hembjudna till Paskotas på hemlagad pizza! Vi hängde mestadels i deras nya feta kök – ett väldigt hängvänligt kök var det. 
 
Man fick vara med och designa sin egen pizza! Ni hör ju! Helt suveränt. 
 
Alex i sin bagarbasker! / Senare på kvällen (när vi alla fyndat klart våra Black Friday-beställningar) var det dags för Sequence. Jag och Sara drog inte helt oväntat hem storslamen. Sorry boys. 
 
I lördags eftermiddag var jag inbjuden på julpyssel hemma hos Matts och Marita ute i Hökbyn. :-) Det pysslades för fullt. Barnen målade muggar och gjorde julgransdekorationer, Jenny fixade fina tändsticksaskar och jag började pilla med mina julkort. Sen drack vi glögg och fikade och pratade massa skit och glömde bort att vi skulle pyssla. Haha. <3
 
En dag innan snön kom sken solen rakt på mig in i vardagsrummet. Det var en så himla härlig sol att jag ville föreviga den. / Ny blus from Ali with love. Me likey!
 
Nu har jag en timme över för nagelfix och sedan ska jag plöja igenom 5 timmar av plugg. Läser en OTROLIGT ointressant kurs enligt mitt tycke, där jag inte kan gå på föreläsningarna utan att få damp och gå hem efter 20 minuter, så nu har jag beslutat mig för att köra denna kurs på egen hand på distans. Wish me luck, haha. Fick ett suveränt tips från min kloka kusin nyligen (som själv läser på distans) att man ska planera upp dagarna i förväg med olika tider som man ska sitta och plugga så att det blir som en arbetsdag. T ex: i fredags och i måndags satt jag 10-15 och idag ska jag sitta 11-16. Har funkat finfint hittills! Resterande tid när man inte pluggar kan man då göra vad man vill, slappna av och inte ha en minsta uns av pluggångest eftersom man redan gjort dagens timmar. Hur bra som helst. Ännu bättre är ju om man kan pallra sig iväg till biblioteket eller liknande, men det är jag alldeles för lat för. Jag trivs för bra i mina hemmamyskläder med min egen kaffemaskin, hehe. 
 
Så var det med det! Ikväll ska jag få träffa mitt fadderbarn och hans mamma och de ska bjuda mig på hembakta lussekatter. Sedan blir det finmiddag ute med Marres familj för att fira hennes examen. Hon är nu utbildad tandsköterska (med nytt jobb kirrat redan innan utbildningen var avslutad). Super-Marre!

Kommentarer
Postat av: Elin

Fina bilder!

2015-12-02 @ 11:37:36
URL: http://elinlarsson.forme.se

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0