TORSDAGSTANKAR

2015-09-03@10:00:10

Fina blommor som vi fick av Elin & co i lördags!

Hej vänner! Vad gör ni? Jag sitter på bussen till Eskilstuna för tredje gången denna vecka. Det har gått bra att pendla, men det är störande att vi har så korta föreläsningar att vi nästan åker buss lika länge som vi sitter vid skolbänken. Vi läser beskattningsrätt med en äldre men poppig jurist och jag tror att det kommer bli en sjukt intressant och lärorik kurs - vi kommer gå igenom både beskattning för privatpersoner och företag, dvs väldigt bra kunskaper att ha både privat och jobbmässigt! Jag känner mig väldigt taggad. En sak som är synd är att jag inte fått min kurslitteratur än, så jag kan inte plugga något även om jag i min precis-börjat-skolan-igen-pepp skulle vilja (borde smida medan järnet är varmt, hehe). 

Igår hade jag en helt ledig kväll och eftersom jag kände mig allmänt slapp fick det bli en allmänt slapp kväll. Det var verkligen superskönt. När S kom hem från jobbet och träning åkte vi till Erikslund och köpte nya skor till honom, sen åt vi sushi och efter det åkte vi hem och bakade världens godaste kladdkaka. Fy bövelen vad den blev god! Man blir så lycklig när man lyckas med något man bakat, eller hur? Haha. Efter det fastnade S framför en dokumentär om Muhammad Ali medan jag låg i sängen och läste magasin. Sen somnade vi som två utslagna barn. En superskön kväll med andra ord! 

Idag ska jag på föreläsning, träna, kolla på webinarium hemifrån vid datorn via en live-stream-länk (jag säger ju - poppig gubbe!), fika med Beccis, laga baconlindad kyckling med couscous med min karl och sen kanske kanske kanske köpa en ny dator! Hur spännande?! Puss och ha en fin dag! <3

Kommentarer
Postat av: Marita

Låter som ni mår prima😊 härligt. Här håller vi på att förbereda för mammas 75 års firande här imorgon kväll alla barn o barnbarn kommer så vi blir ca30st. Ha nu en härlig helg o hälsa S kramar Marita😘

2015-09-04 @ 17:58:10

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0