SEPT. 14, 2011

2011-09-14@09:22:05


Bild tagen en tidig morgon från vår balkong på Tamaran i Playa del Ingles, Gran Canaria. Saknar stället och människorna där en aning. Det är som vår sommarstuga fast på vintern, som man åker till för återhämtning, sol och god mat. Hemma rullar allt på i en väldans fart, men när man kommer dit är det som att tiden där har stått still och allt är precis som det brukar, vilket är så jädra skönt ibland. Jag vet inte när jag kommer återvända dit igen, men att jag kommer göra det råder det ingen tvekan om.

Jag fick höra ett fint citat av de lika fina människorna på HÄLSA. Dalai Lama hade svarat på frågan om vad som förvånar honom mest:
"Människan. Hon offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar. Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Och så är hon så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och därmed inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig skulle dö. Och så dör hon utan att någonsin ha levt."

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Shit vilken fin text! den måste jag nästan sno :-P Love ya babe ♥

2011-09-14 @ 10:09:20
Postat av: Sabina

Vilket klokt citat!

2011-09-14 @ 17:48:41
URL: http://sabinabakar.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0