Selma & dark chocolate

2014-12-16@22:40:56
Såhär mysigt hade vi det på Selma spa förrförra helgen när vi firade att Sonny fyllt år. Ungefär ett halvår efter hans födelsedag. Bättre sent än aldrig! Vi var supernöjda med allt förutom att utomhuspoolen hade kallt vatten (why in hell?). Annars var middagen och frukosten delish, behandlingarna bra och spaområdet superfräscht. Tummen upp!
 
Idag har jag besökt min vän Rebecca och hennes lille son Winston. Vi åt potatis- och purjolökssoppa och busade. När jag kom hem hade jag tänkt färga håret lite mera mörkbrunt, så det gjorde jag. Eller jag trodde att jag färgade det lite mera mörkbrunt, egentligen färgade jag det svart. SVART! Färgen hette ju Dark chocolate. Jag tänkte mig typ Marabous chokladkaka med 70% kakao, inte rent kakaopulver! Jag svimmar ju i princip när jag kollar mig i spegeln. Om man tittar jättenoga ser man några bruna hårstrån. Men annars totalsvart. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta, men visst är det kul allt med förändring. Om förändringen är bra eller dålig återstår att se imorgon när jag sminkat mig. Man ska aldrig göra en hårfärgsbedömning utan ansikte på!
 
Usch, är riktigt sugen på en cigg just nu. Det är en sådan kväll. Men jag är duktig och dricker mitt té istället. Imorgon blir det fullt upp – skola, jobb, kusinfika och sist men inte minst onsdagsmiddag med Matte och Angelica. Jag är nyfiken på vad de ska bjuda på, men i vilket fall som helst så hoppas jag på att det kommer serveras vin! Maten kvittar. ;-)

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0