soffmys, cakepops & aerobics

2014-10-23@11:24:01
God förmiddag!
 
Igår efter skolan fick jag förmånen att få hänga med Becca och Winster. Vi chillade och halvsov i deras nya fina soffa, drack kaffe och åt hembakta chokladbiskvier. Alldeles för mys! Efter jobbet kom Marre över hit och vi gav oss på att baka cakepops. En sort med Oreos i och en annan med citronmuffins. "Enkelt att göra, men blir väldigt fint" tänkte vi. Haha. Det blev kaos. Vi sket i att göra ett vattenbad för chokladen och smälte den i en kastrull istället. Hur smart och diskeffektivt som helst. Det var bara det att chokladen förvandlades till en tjock kladdkakesmet och hälften av cakepopsen gick sönder i doppningen (påsmetningen) av kladdkakschokladen. Sen hade vi tydligen använt oss av rookie-grillspett som kakpinnar. Men de blev åtminstone supergoda så hälften var rätt! En cakepopsrevansch är alltså given!
 
Nu ska jag äntligennnnn färga mitt hår så jag slipper den (hu) äckliga råttfärgade utväxten. Sen ska jag plugga, fika med min fina kusin Therese och köra ett aerobicspass på Frillan. Vet inte riktigt vad den där aerobicsen innebär, så det blir superspännande! Puss!

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0