MISSING MY MOJO

2015-02-09@20:54:18
Ja jösses. Vilken konstig dag. Helg. Vecka? Jag känner lite att jag tappat min livsmojo. Peppen alltså. Har något skit i kroppen också vilket känns väldigt feltimat med tanke på att jag hade fyra härliga träningspass inbokade denna vecka, varav två med den nya träningsentusiasten Rebecca. Men jag vet vad det kommer ifrån, själva sourcen till min olycka. Det är Karlsson som har smittat av sig med sin hemska otur. I fredags gick hans frys sönder (i den nya lägenheten som han flyttade in i i onsdags), en nyckel gick av i hans förråd och sen vet vi ju vad som hände när han i sista stund följde med på hockeyn. Dagen efter gick kylen sönder också plus att han hade glömt lyset på i bilen så han var nära på att få bogsera den hem efter skidturen. Igår hade sen, enligt min rykande heta teori, hans otur förts över på mig från när vi sist sågs. Jag och Kenneth spräckte min framruta på bilen när vi skulle byta vindrutetorkare och när jag kom hem och skulle sätta i en ny, stor och dyr jävla lampa (ca fem minuter innan middagsgästerna skulle anlända) tappade jag den i golvet så att det hamnade glassplitter i hela köket. Ända från fönsterkarmen till ugnsformen på spisen. Och nu sitter jag här med känningar i halsen och är allmänt själasvag. Och allt är Karlssons fel! Haha.
 
Nej, skämt och sido. Idag efter jobbet kände jag inte alls för att göra någonting. Samtidigt visste jag att det jag egentligen behövde göra var väldans himla mycket. Men så tog jag nog mitt bästa beslut detta år; att skita i precis ALLT. Helt jävla fantastiskt. Så nu har jag legat i sängen och blandat att slösurfa, äta godis, vila och göra absolut ingenting hela kvällen och jag känner hur livet börjar komma tillbaka till mig. Fan, stress är ett jävla helvete som inte hjälper en endaste människa. PUNKT. Och ibland stressar man ju verkligen upp sig själv helt i onödan. Det är ju REN IDIOTI. (Ja, ni hör ju. Jag börjar bli mitt vanliga bitska och ilskna jag igen.) Nej, nu ska jag nog ta en c-vitaminbrus och hoppas på att denna kväll kommer att förbättra även min fysiska hälsa. Och kanske kanske slå på en Wallander för Krister Henriksson hjälper ju faktiskt i princip mot allt.

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0