ADVENTSFEELING

2015-12-01@10:20:00
Åh hörrni, vad mysigt det är när man fått dona i ordning inför advent. I söndags åt vi första adventsfrukost och sedan pyntade vi hela lägenheten innan jag skulle iväg och jobba. Jag ville knappt åka alls bara för att det var så fint och mysigt hemma. Men den här veckan ska jag mestadels vara hemma och plugga så då ska jag se till att mysa in mig ordentligt!
 
Årets adventsljusstake blev en hemmasnickrad med brysselkål! :-)
 
På Countryhouse på Erikslund hade vi hittat en supersöt liten vintergran. Den fick bo på mitt nattduksbord. 
 
När vi var nere i förrådet och rotade hittade vi denna slinga som jag fått i present av min faster för länge länge sedan. Den blev ju perfekt i gardinstången? Haha. Mys mys mys. 
 
Medan en bakfull Sonny försökte trassla ut slingsladden utan att svimma kom jag på att jag hade lite gammalt julpynt som jag fyndat på Ullared någon gång. Slängde ner det i en vas och blev supernöjd, haha. 
 
Och Sonnys fantastiska julstjärna som bor på balkongen. Den blir så jävla MAJOR när det är mörkt ute så ni kan inte ana. 
 
Och sen såklart en liten julblomma som jag än så länge hållit vid liv. :D Plus Sonnys fina vitguldiga ljusstake i köket som jag glömt tagit kort på. 
 
Supernöjd med årets adventspynt är jag! Eftersom det är min och S första jul som sambos anade jag redan innan det var dags att det skulle bli en smärre kamp om vems pynt vi skulle använda var osv. Men sett till det stora hela tror jag båda gick ur detta nöjda, hehe. Vi kompromissade bra, som ett bra pynt-team!
 
Nu står plugg på schemat! Ha en fin dag. :-)

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0