Heeeeelg

2008-10-14@09:56:24
    

 
God morgon nissar små. Lite väl sen helgrapport, men här kommer den. Började fredagen med jobb, blev upphämtad av Elin med körriktning Morkullan. Väl hemma hos mig blev det lite vinsippande, snicksnackande och ännu lite mer vinsippande. Sen missade vi bussen och tog taxi till stan (jag gjorde bort mig som vanligt) och Pluto där vi såg Björn G och gänget, Paul Tilly mfl. Tänk när jag och Marre var så fruktansvärt förtjusta i ICA-Ulf att vi nästintill övertalade Sandra att fixa oss varsin autograf. Ja, tänk. Efteråt övervägde vi att antingen hinna med bussen eller en macka. Det blev det sistnämnda. Lördagen började med mys hos mig, vi käkade lite överbliven uppvärmd sub och sen blev det att åka ner på stan igen, den här gången för en mysig liten middag med Johanna på Tabasco. Mmm, åt världens godaste pasta med oxfilé, fläskfilé, champisar och grejer med jättegott vin till. Vi satt där och tog igen lite saker, eftersom vi inte träffats på, som det iaf känns som, några år. Och efter det åkte jag hem igen och gjorde mig iordning för kvällen, då Emma skulle komma på besök. Men som vanligt (som det alltid blir när jag ska ut?) så blev det aningen kaosartat från min sida. Men som vanligt så löste det sig också. Jag och Emmisen satt i köket med gamla godingar på högsta volym och hade allmänt skitroligt. Vi spelade vändtia, (som jag bara INTE kan vinna på) pratade med halvlulliga Kenneth och Inger på telefon (dom var på fest?!), skrattade och hade mysigt. Sen när vi kom ner på stan träffade vi på en mindre rolig typ som i princip följde efter oss överallt på stan. Full som en kastrull lutade han sig fram vid oss och var väl på tippen att lägga en liten räv vid våra fötter, när vi fick lov att säga ifrån. Hans svar var: Jag skojar ju bara. Jaha, haha. Nu märker jag att jag skenar iväg här, men iaf så blev det en jättejätterolig kväll utan att vi ens gick ut. Vi satt ist på Subway i några timmar och pratade med alla roliga som kom förbi. Och efter det tog vi en taxi hem och jag satte igång att städa. Mitt i natten. Märkte sen på söndagsmorgonen att det inte riktigt blir samma resultat som att städa nykter, så ska väl satsa på det i framtiden ist. Ohoj, det var en riktig helg må jag säga. Är helt slut. Nu väntar jobb sex dagar av sju, inlämning av bil till Volvo, bio med Marre, höstpromenader och mys hemma. Hörrni, vi hörs. 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmsssii

I WRUUUUWW YOU!!

2008-10-14 @ 11:30:13
URL: http://metrobloggen.se/emmadamm

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0