Ärtsoppa och pannkakor

2009-01-29@21:04:43
Har jag flyt just nu eller är det bara för att jag är ledig som jag mår så bra? Idag var inget undantag. Skulle ju till shrinken min vid 9. Men när jag vid två minuter över 9 åkt runt i ungefär en kvart för att hitta parkeringsplats på femtioelva olika parkeringar gav jag upp och åkte till mormor istället, mkt roligare. Vi lyssnade på radio, jag berättade om Gran Canaria-resan och hon skvallrade lite om de andra tanterna på äldreboendet. Chillade liksom. Jag hade köpt med mig en limpa mentholcigg som present och hon blev jätteglad. Tänk vad lite det behövs för att göra sin mormor lycklig! Sen följde jag med henne ner till restaurangen och hon bjöd mig på en dagens; ärtsoppa och pannkakor. Mums fillibabba.

Någon gång vid tolv åkte jag vidare till morbror och moster i Hökåsen. De hade inte kommit hem från jobbet än så jag väntade lite i bilen. De är hundvakt i några veckor och den hundkraken var väl övertygad om att det skulle bli inbrott så ihärdigt som jag plingade på dörrklockan. Vi fikade lite och pratade framtid. Vi pratar allt som oftast framtid när vi ses. Och jag blir lika peppad varje gång. Sen blev det bråttom för jag skulle hälsa på hemma hos Emma & Patrik (första gången sedan Halloween och den gången gills egentligen inte ens tycker jag!) Vi tänkte titta på Changeling men det blev inte så mkt av det för vi hade så mkt snack att ta igen och dessutom är deras hundvalp Hugo väldigt busig. Och förjävligt söt! Det kändes så där bra som det känns när man träffar en gammal vän, som inte bara är en gammal vän, utan också en utomordentligt god gammal vän, så bra kändes det.


 

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

schysst bild! haha :P pussssssssssssss

2009-01-29 @ 21:21:43
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0