En soldans

2009-03-11@09:30:20
Jag sitter här en stund. Och blundar men jag ser ändå. Jag räknar varje sjunde våg och svävar i en guldträdgård. Jag har suttit här ett tag. Sommarnatt blev sommardar. Jag ville aktivera min tro. Jag ville höra gräset gro.

Det skulle vara så att om man tänkte riktigt hårt, önskade tillräckligt mycket och nästan längtade halvt ihjäl sig, då, då kunde man få det man önskade sig. T ex att man kan vrida fram årstidsklockan och vakna upp imorgon av solsken in genom fönstret med en termometer som ligger över 20-strecket och en skål jordgubbar med mjölk som väntar på att ätas upp ute på balkongen.


En soldans på din grammofon håller regnet härifrån! :-)
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

juni, juli, augusti.. åh, vad man längtar!

2009-03-11 @ 10:35:41
URL: http://follee.blogspot.com
Postat av: kajsa

WEEEY :) Jag har saknat bloggvickan!!!=)

2009-03-11 @ 11:37:15
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0