MITT ENGAGEMANG

2009-03-12@10:03:05
Det börjar dra ihop sig. Endast tre dagar kvar, sen smäller det. Ja, jag syftar på Melodifestivalen la finale. Fenomenet de flesta hatar att älska. Jag tar på mig rollen som rescensent och oddssättare i detta nu och förutspår hur det hela kommer sluta, nämligen Måns till Moskva. Hans Hope and Glory är den "typiska" låten som Sverige alltid röstar fram som vinnare. Och visst, den är bra. Men väldigt opassande att skicka iväg till ESC, eftersom den är precis det, "typiskt svensk". Vi har skickat flera andra låtar som är snarlika, t ex Hero och Las Vegas. Men så tänker inte den svenska befolkningen när vi röstar. Så är det bara. Sen har vi ju iofs andra låtar som starkt konkurrerar med honom om första platsen, så som sockersöta Agnes, småtjejsidolerna EMD och kanske först mer oväntade Caroline af Ugglas och Malena "Opera" Ernman. Och ett rätt så starkt startfält rakt igenom tycker jag faktiskt (med vissa undantag som Molly och Emilia). Men som de flesta redan förstått så kommer mina röster gå till energiknippet Alcazar. Om man bortser från min totala förälskelse i den här gruppen så tror jag verkligen att dom har en stor chans i ESC. Katchig refräng, ett kick-ass-framträdande och inte minst ett JÄDRA DRAG! Man vill ju för helvete bara hoppa in i tv-rutan och vara med och dansa! Så snälla Sverige, var lite osvenska, rösta som galningar för att skicka Alcazar till Moskva! Please?!



 

Kommentarer
Postat av: kajsa

JAG SKA VARA OSVENSK!!!

2009-03-12 @ 10:36:08
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0