WHEREVER YOU GO I WISH YOU THE BEST

2009-05-03@19:57:58

Idag är en sorgsen dag. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel. Men man känner igen känslan när den sakta men säkert smyger sig på. Allt är grått, utomhus är det öde. Antingen är det en svag bakisångest eller så är det bara inspirationen som tryter. (Åh, så poetiskt.) Men dippar är bra, dom gör en tillslut starkare. Bara att härda ut. Jag och en kär vän kom idag på meningen med livet; att tillåta sig själv att leva det. Inget safe'ande, bara kör. Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska fortsätta filosofera iväg, gråta en skvätt eller röka ännu en äcklig-men-ack-så-underbar-cigg.
 


"Blåa jeans och röda läppar" sa jag och tryckte på fyran i hissen. Hon sa "jag älskar dig" och jag sa "ja". Dörren vek upp mitt i kyssen. Allting var inget utom klockornas takt. Månen lyste som en gloria. Och den söndag som stilla sagt godnatt var för längesen historia. Hon tände ljuset i en cigarett och sa "är du lika vilsen här som jag är det synd om dig. Kom håll om mig". Och jag gjorde som hon sa. Att vara varm en så kall kall vinter trodde jag ingen kunde vara. Så all den värme hennes mjuka kropp gav kan jag inte förklara. Jag släckte ljuset och stängde en dörr. Slängde en blick i spegeln. Med trötta ögon och med bilder från förr gick jag genom kvarteren. Här var det måndagmorgon, nyfödd och blid. Solen tvekade över viken. Snart kommer molnen från fabrikernas liv. Snart kommer trafiken.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

tänker på dig vännen.

2009-05-04 @ 09:00:08
URL: http://follee.blogspot.com
Postat av: kajsa

Lilla mupplan :)

2009-05-04 @ 09:17:46
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0