LATTJO LAJBAN

2009-05-09@07:38:52
 
Uppe med tuppen idag igen! Världens segaste jobbkväll igår, inte en kotte till kund. Kan kanske ha varit hockeyn. Nu är det Postman Pat på tv'n och idag kommer K hit och hjälper mig med gardinerna - ÄNTLIGEN. Sen kommer Sandy och då blir det rajraj! Mmm, mitt Columbia-kaffe smakar gudomligt såhär på morgonkvisten. Var så jäkla seg igår kväll, bara längtade efter att få somna in, och hade precis lagt mig jäkligt skönt till rätta när jag slog ut mitt överfulla vattenglas på golvet. Översvämningen var liksom frustrationen ett faktum. Visste inte riktigt hur jag skulle avreagera min irritation.

Alternativ 1 - köra en Elin: Klippa sig själv framför spegeln. (Inge vidare, eftersom jag ska jobba och träffa folk idag.)

Alternativ 2 - köra en Kajs&Seb: Ha pannkakskrig som slutar med pannkaka i ansikte, kuddar och tillslut underbyxor. (Inge vidare, eftersom jag inte hade någon att kasta pannkakor på, och inga pannkakor heller för den delen.)

Alternativ 3 - köra en Henke: Sparka in foten i en byrå så att det minsta benet i stortån får en spricka och man får gå med bandage och sjukskrivning i sju veckor. (Inge vidare, eftersom jag snart ska springa Vårruset, herregud...)

Eller Alternativ 4 - Skita i det och somna om.

Det blev det sista alternativet. Ganska tråkigt. Hade varit roligare med pannkakskrig eller en ny frisyr. Dessutom knastrar den vattenskadade fjärrkontrollen till varje gång jag nu byter kanal. ;-)
 

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0