OCTOBER CLOUDS SHAPED JUST LIKE SHELLS

2009-10-05@20:04:54
 
Jaha, nu sitter jag här med tre timmars oavbrutet plugg bakom mig. Och resultatet? 1 A4 inklusive styckesindelning! Helt sanslöst. Det här måste vara den flummigaste uppgiften jag någonsin skådat. Ingen verkar fatta ett jota och alla frågar febrilt varandra "vad fan menar han?!" Läraren alltså. Det är ju tur att han är så förjävla snygg annars hade man nog inte klarat av att pallra sig till alla dessa föreläsningar han håller i.

Nyss kom min pensionär-granne och plingade på dörren också. Hon ville bara ge mig en liten tidning av något slag. Vakna! hette den. Och jag började läsa för jag tänkte att, ja, varför inte? (och ja, jag är sen som inte fattade att det var från Jehovas vittnen). Det roliga är att på de första sidorna verkade det vara som en vanlig tidning. Rubriker som "Blick på omvärlden", "Från våra läsare" osv. Sen när man kommer några fler sidor in så kommer "Vilka problem har unga idag?" Intressant tänkte jag. Så börjar jag läsa:

Problem 1? Ökad isolering. Problem 2? Splittrade familjer.
Jaha OK.
Problem 3? Pressen att ha sex. Och där står följande förslag på lösning:

"'Fly från sexuell omoral. Alla andra synder en människa begår är utanför kroppen, men den som syndar sexuellt syndar mot sin egen kropp.' (1 Korinthierna 6:18) Be Gud om hjälp att hålla fast vid hans moralnormer. Maggie, som bor i England säger: 'Jag ber alltid till Gud för att få styrka att säga nej till sex. Jag tänker att jag inte kan klara av situationen själv. Jag pratar också med mina föräldrar om det och ibland med andra mogna vänner.' Enligt en undersökning löper pojkar som är sexuellt aktiva tre gånger större risk att drabbas av depression än pojkar som inte är det."
Där ser man.

Dags att sluta nuppa alltså, killar!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, antar att du pratar om Lasse Frank! Har ni fått en sån här dryg och obegripligt PM på typ 6 a4 där man bara ska ordbajsa?

2009-10-05 @ 22:48:54
URL: http://annaekvall.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha! Vi hade samma problem. Ordbajs är ordet. Haha.

2009-10-06 @ 07:46:58
URL: http://annaekvall.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0