APACHE

2009-09-21@18:54:15

 
Godkväll.

Måndag idag då. Den här veckan kommer vara rätt så fullsmockad av plugg. Imorgon ska jag gå min första "heldag". Har frivilligt anmält mig till en kurs i studieteknik. Lite osmart kanske för då blir det ännu mera plugg, men jag känner att jag måste uppdatera min hjärna lite när det gäller hur man studerar. Var ju ett tag sen man gjorde det "på riktigt". Dessutom får man ju lite extra högskolepoäng att casha in också.

Nu ska jag egentligen läsa 40 sidor ren fakta om informationsdesign på engelska. Har redan läst 48 och det som fastnat är typ att man ska ha svart text på vit eller gul bakgrund, eller vice versa, för att tydligheten ska vara optimal och att det inte är någon bra idé att blanda rött med grönt hur som helst, för då blir det kämpigt att nå fram till de stackars färgblinda.

Vi hade en gästföreläsning idag av en Lotten som är språkpolis. Hon kändes som en sån där som alla gillar, men jag blev nästan lite rädd för henne. Lite pinigt också när hon la upp en overhead med alla inskickade mail och jag var den enda som inte skrivit något på ämnesraden. Oups, banning där. Sen hade ungefär 75% av klassen mejlat in frågorna på lördagen och söndagen. Det får man inte göra för "då har folk ledigt och man kan inte räkna med att mejlet läses i tid". Oups, banning där också. Såg nyss att vår lärare i textdesign skickat ut allas inlämningar där vi skulle gestalta en plats också. Turistinformation plus inledning till en roman. Skitkul att läsa alla andras! Sen ska vi dessutom sitta och korrläsa varandras. Jag har redan en massa synpunkter, haha. Fast min är ju perfekt såklart. ;-)

Nej, dags att börja läsa nu då innan Elin kommer på besök. Vi ska kolla på Idol och massera varandra. Yes yes yes! Jag älskar Idol och massage! 

 

Bruden på Djäkneberget
   


Kommentarer
Postat av: kajsa

IIH! Jag saknar dig!!! Plus att jag är så stolt över dig så jag smäller av! Känslostorm! Ses snart hoppas jag!!! KRAAAAAAAM

2009-09-22 @ 21:08:35
URL: http://k-bjorkholm.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0