FULLY LOADED - LET IT BANG BANG

2010-01-12@11:18:47


Man kan dela in oss människor i två grupper; de som ständigt söker drama och de som helst vill slå sig till ro med det trygga. Det här är fascinerande tycker jag. Speciellt människorna som tillhör den första av dessa grupper (som faktiskt de allra flesta av oss gör). De befinner sig i en oavbruten jakt efter något, men vet knappt själva vad detta något är, förutom att de aldrig vill nöja sig med det förutsägbara och vardagligt stabila livet.

Det här är extra tydligt och intressant när det gäller relationer till det motsatta könet. De vill inte ha någon lättläst människa som de vet precis var de har utan någon de måste kämpa för, som sätter griller i huvudet på dem och är sådär ouppnåeligt svårfångad. Det de vill ha är väldigt sällan lika med det de behöver. Och när de fått det de vill ha är det inte längre lika kul. Oftast gör de här människorna också allt för att uppfattas precis likadant som de människorna de söker. Och det är så uppenbart att de söker drama. Varför skulle de annars kasta sig in i förhållanden där de innerst inne vet (men vägrar erkänna för sig själva och andra) att det kommer sluta med att någon involverad (oftast personen själv) blir sårad?

Har det här att göra med folks personlighet elller är det bara en mognadsfråga? Kommer det komma en dag när dessa människor blir äldre då de byter ut sina du-och-jag-är-inget-allt-vi-har-är-just-nu-tankar till några av det mer bestående slaget? Eller handlar det bara om att träffa den rätta personen för att när man gjort det inse att alla pusselbitarna faller på plats och att alla gånger man inte velat slå sig till ro eller nöja sig med en person bara är för att det inte klickat eller varit rätt till 100%?

Bara en tanke. ;-)


Kommentarer
Postat av: sandy

oh my god...känner mig så jävla träffad!!!!

2010-01-12 @ 15:06:49
Postat av: v

vem gör inte det? ;-)

2010-01-12 @ 17:58:55
Postat av: Rebecca

får jag också vara med i facebook klubben eller? ;)

2010-01-12 @ 18:11:38
Postat av: v

om jag får vara med och lana

2010-01-12 @ 18:22:49
Postat av: Cam

ojojoj. såå sant denna teori. jag önskar VARJE DAG att jag tillhörde gruppen nr 2. Fan också.

2010-01-13 @ 10:31:24

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0