feathers and down

2011-12-09@09:51:38

 

Åhå. Underbart mysiga morgon. Det visade sig vara en väldigt bra idé att gå upp innan 07.00 för att tvätta. För mellan varje maskin hinner man tända ljus, äta julskinkemackor, lyssna på fin julmusik, maratontitta på julkalendern, spana ut över ett mörkt sovande kvarter och känna sig som den enda vakna människan i hela Västerås. Nästan magiskt faktiskt. :-)

 

Igår vaknade jag upp med en mystiskt ond tå. Kan man stuka stortån i sömnen? I alla fall så gör det fortfarande ont och det enda som hjälper är att gå i högklackat, vilket inte är världens bästa kombination ihop med att det är blixthalka ute. Det kan vi fastställa nu. På eftermiddagen bjöd Beccisen mig på hembakat fika på sitt jobb. Mkt gott och mycket gosigt. Efter det hälsade jag på hos mormor och sen körde jag och Hankz filmkväll med lussebullar, julmust och godis. Jag blev överlycklig för det är nog den enda gången i världshistorien som jag förstått en film som den jag kollat på den med inte förstod. Vanligtvis är det ju the other way around och jag måste sitta och fråga om handlingen varannan minut tills sällskapet blir oxtokigt och hotar med att aldrig mer vilja titta på film ihop med mig igen. Men nu kanske det har vänt. Ja, det måste nog vara så att jag har blivit lite smartare helt enkelt. Eller så är det bara Henric som är dummare än alla andra. Kanske mest troligt om jag tänker efter. ;-)

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

HAHAHA stuka tån i sömnen, jag döör :-P

2011-12-09 @ 10:57:23
URL: http://emmadamm.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0