torches

2011-11-18@14:27:39

I onsdags körde vi ju på bakafton, jag och Elin! Man skulle spritsa ut makronsmeten till runda ploppar ungefär lika stora som femkronor. Gissa vilken smet som hör till vem? Haha.


Men dom blev så jävla goda så ni kan inte förstå! :D


Hallonmakronerna var tvungna att stå i 30 minuter innan ugnen så då passade vi på att göra en browniekaka med mörk choklad, cream cheese-smetstopping och hallon!




Sötjäveln.



Sen skulle jag göra pizza och glömde tiden. Well. Man kan ju inte lyckas med allt liksom. ;-)



Och igår kväll blev jag äntligen klar med två veckors arbete med att redesigna delar ur VLT. Jag är ju helt lost på dagspress så lite referenstidningar var välbehövligt. Mitt tangentbord har gått från vitt till kolsvart av all trycksvärta från fingrarna, stackarn.


Huu, nu sitter jag vid datorn med pälsen på. Måste ha den på mig typ tio minuter efter att jag har varit ute och blossat bara för att det är så himla helruggigt ute. Härom dagen gick jag med på att bli fotad av min föredetta klasskamrat Matilda på lördag till ett modejobb på hemsidan Vad händer i Västerås?. Först tänkte jag aldrig(!) för sånt här varken kan eller vågar ju jag (Kattisgrejen var skitläskig), men så kom jag på att det kunde ju säkert bli rätt kul ändå, och det är ju bara Matilda, henne känner jag ju. Men så skulle vi träffas igår hemma hos en tjej som är ansvarig för hemsidan för att gå igenom allt och när jag kommer dit så är det typ en klunga av folk där som ska vara med och fixa. En till tjej som ska fotas, Matilda som ska fotografera, hon som är ansvarig och som bestämmer kläderna, skribent, sminkös och hårstylist m.m. Herregud. Jag som trodde att det skulle vara jag och Matilda. Och jag ska köra bil dit så jag kan inte ta mig en hutt innan heller. Dessutom vaknade jag upp imorse med ett återbesök av förkylningen inklusive skittjocka bihålor och vi ska fotas utomhus. Jag känner liksom att en bihåleinflammation vore så himla ogosigt just nu, men det är ju en aning sent att backa ur idag, när vi testat ut kläder och allt. Well. Det får gå som det går. Dom säger ju att "man ångrar inte det man gjort, bara det man inte gjort" så får hoppas på det (även fast det kanske inte riktigt blir aktuellt i det här fallet). ;-) Nu ska jag äta upp andra halvan av den brända pizzan, göra mig iordning för work work och lyssna lite mer på Foster the People - my new addiction!


Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0