presens

2011-11-07@13:25:54

 

God morgon, dear friends. Ja, som min vardag ser ut nu för tiden är det här morgon för mig. Har ändrat dygnsrytmen en aning de senaste veckorna (månaderna?). Morgonmyser till noon, äter kvällsmat strax innan midnatt och är som mest aktiv sent på eftermiddagarna. Min föredetta morgonpersonlighet har fått ge vika för min nya slappa livsstil och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är positivt eller negativt. Hur som. För övrigt är jag fortfarande lite halvhög sen konserten i torsdags. Jag menar karln hade nagellack, svartglittriga creepers-skor och tonade jeans. Vad mer kan man begära? Som Ken mycket riktigt påpekade hade det inte suttit fel med varsin haklapp på mig och A-K. Efter konserten var vi helt stissiga och på tåget hem satt vi med varsin iPhone och varsina hörlurar och glodde på klippen vi filmat. Mycket suktande, stönande och suckande resulterade i många arga blickar från våra medresenärer, men vi couldn't liksom care less. Och egentligen hade vi ju inget val heller, eftersom det är ett väldigt naturligt beteende när man varit med om något så magiskt. ;-)

 

I lördags fick jag finbesök av Kajan. Vi hade planeringsdag och nu har vi intresseanmält oss till åtta olika lägenheter och kollat upp vilka skolor vi kan tänka oss att gå på. Så himla skönt när man kommer igång och känner att nu jävlar kommer det här bli av! Fyra månader (minst) mellan februari och juli som, efter vad min magkänsla säger mig, kommer bli några av de bästa månaderna någonsin. Vet faktiskt inte om jag någonsin längtat efter något såhär mycket förut. Senare på kvällen körde vi en Buzzkväll hemma hos hennes papi med Fia och hennes kompis (ja, klart jag spöade dom). Det var tokmys, men när det gick upp för mig att det skulle bli en vit lördagskväll blev jag helt konfunderad. Vad skulle jag då göra på söndagen om jag inte skulle vara bakis? Hinna med en massa andra trevligheter visade det sig. Som fika på stan med Zandy, hårfärgning och supergod matlagning. Oväntat bra söndag med andra ord. :-)


Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0