ME AND MY TREE

2011-09-29@09:55:42


Tre septembermånader har vi haft tillsammans nu, jag och mitt träd. Egentligen har vi ju bott grannar i tre hela år, men det är egentligen bara under dessa septembermånader som jag lägger märke till att han är här. För varje morgon när jag går ut på balkongen under den här tiden har han ändrat sin outfit en aning. Bara lite lite, men ändå så att det märks. Han blir vackrare och vackrare från dag till dag, tills han helt plötsligt bestämmer sig för att lägga ner alltihopa och bara dö. Lite halvsorgligt sådär, men varje år har jag tänkt att jag får ju träffa honom igen året därpå. I år är första gången som jag ens tvekar några procent på den tanken. Så jag passar på att njuta lite extra av hans sista dagar för den här gången. Bara utifall.

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0