i wanna wish you well

2012-02-28@02:18:35



i wanna wish you well. i didn't see you'd go cause i suppose i didn't know how. i will remember you. not the way you left but how you lived and what you knew. i wanna feel your hands. i wanna feel your fire burning right from where i stand. i wanna know it's you when i hear your voice inside my head, inside my room. i wanna touch the sky. i wanna see the stars that twinkle like they were your eyes. i wanna smell your scent. i wanna breathe the air i did before, before you left. and i wanna wish you well. the only reason my heart beats is cause you showed it how. and i'll find my way. cause you showed me how. cause you showed me i'll always find my way.

Nattmys på Vitmåran. Jag dricker oboy, målar naglarna och sorterar viktiga papper. Funderar lite på hur vissa tankar kan göra en både sorgsen och glad på samma gång. Grannen ligger också sömnlös. Ingen av oss säger någonting, men vi blåser över ciggröken lite grann extra runt hörnet till den andres balkongräcke bara för att visa att vi liksom finns där. Härom dagen kom det ett brev som var till min mamma. Det är mer än sex år sedan hon dog. Det var så konstigt för på kuvertet var det ett märke som såg precis ut som om någon dragit med en rödmålad nagel på det så att lite av färgen fastnat där bredvid frimärket. Min mamma hade nämligen alltid rödmålade naglar. Jag kan knappt minnas att jag såg henne utan, och när jag och Kenneth rensade, städade och flyttade ifrån huset vi bott i hittade jag små röda märken överallt på tapeter, trämöbler och köksskåp som hon lämnat efter sig. Jag minns att hon hade upp emot tjugo olika röda nyanser och hur överlycklig hon blev varje gång hon hittade en ny. (Äpplet faller kanske inte så långt ifrån trädet trots allt, även fast jag istället helst går loss på så många möjliga och omöjliga sorts kulörer som det bara går att hitta.) Egentligen hade jag inte behövt måla om mina naglar nu för dom var fortfarande fina sedan jag målade dom grönglittriga igår, men just ikväll kände jag för en annan färg.

Godnatt-puzz. <3


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Men åh älskling.. jag får goosebumps. Finaste finaste du. Och finaste Inger uppe på molnen! Glömmer aldrig i sängen i huset.. ♥

2012-02-28 @ 08:41:40
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: JF

2012-02-28 @ 21:05:46

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0