alors, on danse!

2012-09-24@17:41:51
 
Toodelz, måndag! Imorse gjorde jag och Bruno-Otto en deal. Vi skulle städa igenom våra lägenheter ordentligt, sen skulle vi belöna oss med en mysfika ikväll för att vi hade varit så duktiga. Jag höll min del av avtalet så jävla hårt, känns som att jag har kört värsta träningspasset, men den andra kvinnan rapporterade just att hon inte ens har börjat eftersom hon istället legat och kollat på TBBT hela dagen?! Hade det varit en annan serie hade jag gått i taket, men nu är vi ju på ungefär samma trollbundna nivå när det gäller Sheldon & Co så jag kan känna att det är OK och faktiskt ett giltigt skäl att bryta ett avtal. Men det blir ingen extra belöningsmuffins för den bruden, det är en sak som är säker.
 
Nu sitter jag och tuggar på pizzarester som är så där ännu smaskigare dagen efter när kanterna fått sega till sig lite och filurar på vilken nagelfärg jag ska slå till på idag. För någon vecka sen kom jag på den briljanta idén att jag skulle ta en dag och riktigt ta hand om mig själv så jag införskaffade i en kroppspeeling och såna där duschvantar ni vet, så efter städningen tänkte jag att nu jävlar ska det bli en stor babystjärt av hela mig och gick loss som en tok där i duschen. Nu sitter jag här och fattar inte riktigt vad som hände, med en rödflammig hud som kliar och svider även fast jag till och med smörjde in mig med sån där extra välgörande olja efteråt. De enda anledningarna jag kan komma på är att jag antagligen är en aning allergisk eller att jag kanske fick lite för mycket feeling med skrubbandet och skalade av några hudlager för mycket? Hur som. Ren blev jag ju i alla fall, alltid något.
 
Mitt Spotify har krånglat hela dagen så istället har jag fått lyssna på gamla låtar som jag har på datorn, vilket faktiskt inte heller är fy skam (jag menar tänk typ Swingfly – Me and my drum, Stromae – Alors on danse och Maskinen – Pengar), så under tiden har jag nu passat på att skriva upp vilka gamla hits som måste vara med på "2010 FTW"-festen vi ska styra hemma hos Becca som en hyllning till ett av de bästa partyåren någonsin. Haha, jag kan knappt tänka på det utan att börja dansa okontrollerat.
 
Och just det, bilderna i detta inlägg är inte från den här helgen (då det i lördags, av en anledning som jag är strikt beordrad att inte berätta om, var fotoförbud) utan från den härligt spontana danskvällen veckan innan. Jag blir lite glad varje gång jag tittar på dem, det är därför jag vill ha dem med.
 
Puzz!

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0