nattliga bestyr

2012-09-22@13:58:59
 
Ibland när jag jobbat sent kommer jag hem helt uppe i varv och då tänker jag i min enfald att nu sätter jag mig vid datorn ett litet tag, bara någon halvtimme eller så och varvar ner med lite photoshop och sen fastnar jag där och när jag sen kollar på klockan ser jag att den är strax efter tre eller fyra eller något sådant och så är jag ännu piggare än innan och blir nästan lite ledsen för jag känner ju inte alls för att sova, men så tvingar jag mig i säng och så ligger jag där ännu någon sömnlös timme och morgonen efter sover jag antingen alldeles på tok för länge eller så går jag upp i tid men glider runt som en zombie hela dagen och så tänker jag varje gång att de här fasonerna måste jag sluta med för det fungerar ju inte i längden och så några dagar senare ska jag stänga kiosken igen och så kommer jag hem och tänker att bara en liten liten stund kan ju inte skada och så kollar jag på klockan efter några minuter och då står den jättekonstigt redan på tio över tre och så går jag skamfyllt och lägger mig och ligger sömnlös i någon timme och så och så dagen efter går jag antingen upp alldeles på tok för sent eller så glider jag runt som en zombie hela dagen och så blir jag förbannad på mig själv för de här fasonerna måste jag sluta med för det håller ju inte i längden!!!! Sen dröjer det någon dag innan Delia undrar om jag kan stänga kassan kvällen efter och visst kan jag det så det gör jag sen kommer jag hem efteråt helt uppe i varv och är bra sugen på att sätta mig vid datorn men så slås jag av tanken att nu är det något som inte stämmer här eller i alla fall att det känns som att det är något som jag glömt och så kommer jag på att just det, jag ska inte sätta mig vid datorn för då kan jag ju inte sluta, hmmmmm, fast den här gången ska jag bara sitta en halvtimme och sen när jag märker att klockan är halv fyra på lördagsmorgonen blir jag helt lamslagen av min egen dumhet att jag inte fattar bättre men så inser jag att det egentligen kan vara så att jag är en av de smartaste levande människorna på jordklotet eftersom jag innehar den så pass vassa intelligensen och skarpsinnigheten att jag till och med kan överlista mig själv.

Kommentarer
Postat av: Lesthi

Haha, så måste det vara xD men jobbigt faktiskt när man inte kan bryta sina egna konstiga vanor!

2012-09-22 @ 18:05:29
URL: http://lesthi.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0