oh christmas lights, keep shining on

2014-12-14@02:05:47
Goderafton. Klockan är visst mitt i natten ser jag nu. Då inviger jag tredje advent med kvällens andra kopp té och en knaprig liten saffransbiscotti. Har spenderat min lördagskväll i köket, bakandes och lyssnandes på Musikhjälpen. Superkos. Bakade en extra stor sats biscottis så att de skulle räcka både till fem fina små gåbortpåsar och en bautastor burk till mig själv, hehe.
 
Har haft två hela dagar helt för mig själv, bortsett från jobbet då. Så himla skönt. Älskar ju att umgås med mig själv, egopropp som jag är. Lite catch up och lite tystnad runt omkring liksom. Reflekterade över det tidigare idag, att såhär hade jag det väldigt ofta förr. Nu tror jag inte jag har haft två liknande ensamhetsdagar på raken på väldigt länge. Det är ju så FRUKTANSVÄRT skönt med lite egentid ibland. Men. Inser nu att jag gått och blivit något mindre ensamhetsvargig mot förut. Två hela dagar räcker. Och blir nästan över. Nu börjar jag till och med bli trött på mig själv – jag och jag har gått igenom allt och har inte så mycket att prata om längre. Imorgon ska jag träffa alla smulor på smuljulsdejt hemma hos Becco, sen kommer min kära Superskurk hem från Sälen och jag kan knappt vänta – längtar ihjäl mig efter allihopa. Saker och ting och människor förändras.
 
Nu svider det i ögonen – sovdags! Puss och godnatt!
 
PS. Bästa jullåten i världshistorien.

Kommentarer

Ny kommentar:

Namn:
Stammis? B-)

E-postadress:


Hem:


Vad har du på hjärtat? :-)


Trackback
RSS 2.0